Blogger Templates

-here am i-

-Past is my History,Today is my Presence, Future is my Dream-


Sometimes people are beautiful,Not in looks,Not in what they say.
JUST IN WHAT THEY ARE.
-Markus Zusak, I Am the Messenger-


Cinta

Semoga perasaan yg wujud ini kekal selamanya dan dia ialah insan terakhir yg aku syg selain family aku.terima kasih atas segalanya menjd pemadam dlm kngan lalu sy dn menjadi teman sy serta kekasih sy...idoiloveuverymuch..<3

Lintasan mindaku

Mungkin mudah seseorang itu untuk mngubah penampilannya tetapi bukan mudah  seseorg itu  untuk mengubah perwatakan atau sikapnya.

Lintasan minda 2

Cabaran yg harus kutempuhi dan harus kusahuti demi membuktikan kesungguhanku serta mmjaga nilai diri ku ini agar diri ini tidak diperlekehkan olehnya. Semoga dgn sgla kekuatan yg ada ini, aku dpt lalui.

Lintasan mindaku 3

Sekali tersentuh(perasaan), memang dalam rasa sakitnya.tidak dapat terucap dgn kata maaf,tidak terucap dgn lawak,tidak terucap dgn kata-kata manis.tidak terucap juga untuk melupakan setiap bait ucapan itu dgn mudah..hanya mampu menyembunyikannya di suatu sudut yg paling dalam untuk mmbuatknnya lenyap sebentar..hanya mmpu tersenyum tatkala hati sedang terguris.hanya mampu berserah kepadaNya sedang hati gudah-gulana.

Lintasan mindaku 4

Nak menegur tak ada masalah tp biarlah kena dgn caranya. Kalau menegur campur marah campur pula dgn tengkingan yg keras siapa tidak terasa.tidak semua orang boleh menerima cara seseorg itu dgn mudah..bukan tidak boleh terima teguran itu tp tidak boleh terima CARA teguran sebegitu.

Kasih sygmu..

Walaupon cume 3 tahun yg aku dpt rasai hidup bersama dy,sudah cukup untuk aku hargai dan merasa kasih sygnya yg sebenar dan tulus. Walaupon saban hari dy mnyakat dan mngacau aku,itu sudah cukup buat diriku untuk rasa disygi dan dikasihi..walaupun dy telah pergi jauh,wajahnya serta gelagatnya masih terpahat diingatan ku.setiap detik dan saat aku sntiasa mngingtinya dan merinduinya..walaupun dy telah pergi,aku berbangga kerna telah melksanakan dn memenuhi impian dy untuk melihat salah seorg anknya masuk ke universiti.kini aku sedang berjuang untuk memenuhi impiannya untuk melihat anknya memegang segulung ijazah..
Terima kasih ayh krna dlm tmpoh 3 tahun engkau memberikan aku pluang untuk merasai kasih syg seorg ayh..kini hanya doa aku mampu kutitipkn buatmu..iloveayh..

Lintasan mindaku 5

Apabila amarah mula mnghuni diri tiada siapa dapat mngawalnya kecuali diri ini.tatkala hati sedang panas membara,tiada siapa dpt mnyejukknnya kecuali air wuduk serta kalimahNya...mampukah aku untuk mngawal sgla amarah yg ada dlm diri ini..

When IT stuck my head..

OMG!this mucos is really stuck in my head n my nose. I cant thinking wisely during my test even quiz. Hopefully it won't be happen during my final... Hope so

kesabaran itu ada hikmahnya

asslamualaikum..

Apabila kesabaran serta ketabahan diiringi dengan hati yg cekal  Insyaallah Allah akn menolong hambanya ketika hambanya memerlukan pertolonganNya..Tiada yg berhak keatas umatNya kecuali dgn izinNya.
Sesesungguhnya sabar itu separuh dr iman so nk jd org beriman banyakkanlah bersabar ke ats ujian yg diberikan olehNya.Sesungguhnya Allah akan menurunkan ujian keatas hambanya setimpal dengan kekuatan hambanya itu..
Jadi manusia jgnla trlalu cepat MENGELUH,MERUNGUT dengan setiap ujianNya. Jika direnung balik setiap ujian itu sememangnya ada hikmah.bak kata org putih silver lining...so bile dapat ujian drNya tu banyak-banyakanlah beristigfar serta beramal soleh(membaca Al-Quran) serta melakukan solat-solat sunat dan solat wajib tu jgn tinggal ye....doa itu penting ok..kalau nk lagi tenang sebelum tidur tu silalah MEMAAFKAN segala kesalah org lain yg pernah berbuat salah kepada kite sehari-harian,meMUHASABAH DIRI tentang segala perangai,kesalahan kita pd org sekeliling dan jg lupe amalkan ayat kursi ,3 kul dan doa tido tu...ha jika nk dipermudahkan segala urusannya amalkanlah Surah Al-Insyirah yg starting ayat tu "alam nasyrah laka zi'qrak......" pastu baca la 3,9 kali aftr solat fardhu..Insyaallah Allah permudahkan segalanya..

sebenarnya banyak lagi cara atau petua untuk kite sentiasa bersabar dan tenangkan diri tu..paling utama jgn sampai lupe Allah S.W.T..
Renung-renungkan dan selamat berama;;)

past love

maybe one day u will feel it by yourself:

for the first times maybe it is very sweet moment
for the second times it is being nice moment
for the third times it is trouble moment
for the forth times it is being horrible moment
for the last maybe it is no more moment

everything i have go through with u are the best moment and i never forget what are u have did to me...
it's not easy to delete everything like u erase the word on the paper.
thanks and me very grateful to Allah coz me have forget everything about u BUT not the things u did to me ok...

 

Alhamdulillah

assalamualaikum..



Alhamdulillah ku bersyukur kehadrat Illahi kerna dgn izinnya aku masih bernafas semula dan diberi kesempatan waktu untuk memperbaiki sgla kesalahan serta kesilapan yg lalu..

bermulanya cerita:

-alhamdulillah aku dah pon tamatkan pengajian aku diperingkat diploma dan masih menunggu panggilan untuk sambung ke ijazah plk..sekarang ini yg utma adalah meneruskan pengajian aku diperingkat dgree disamping memnuhi amanah arwah ayah ku..semoga semuanya berjalan dgn lancar,

-sekrang ni aku kerja.kerja untuk mencari pengalaman,duit dan belajar erti tnggungjwab dgn lebih mndlm.bile dah cri duit dgn titik peluh sendiri barula aku taw ertinya susah nk cri duit itu..so aku hargai sgt moment2 ni...kat tmpat kerja ni la aku  bljar mcm2.especially work colleague's behavior. .reminder for my self ->don trust anybody even though 50%..y im said like tht bcz everything was happened to me.

-kehidupan aku mnjd lebih tenang apabila aku mngamalkan sikap  muhasabh trhdp diri sendiri serta mendekatkan diri kpdNya.Alhamdulillah syukur..bersujud syukur la setiap hari..

-cinta?em no more love(cinta) aftr clash with him but am try to love(syg) somebody n i did love him(new one) .semoga ada jodoh antra kami..tidak mahu trlalu brharap.yg pasti bile pnhrpan itu setinggi gunung ,sakit kecewanya pon setinggi gunung jugak.so just cool n chill..

-friendship..love ketat2 with them,especially my partner Biella n Kyra..<3

that is all my summary of life for a few months 
sincerely:
scha

pelik..pelik.pelik..!!!

assalamualaikum...kum..kum..;)



first of all giler lama aku x update blog ni..
xsalah dari awal tahun kot..kotla kot..
hihihihih..
tajuk aku ari ni pasal PELIK.!
apa yg PELIK?
meh aku nk share n luahkan ni kat uolz sume...
PELIK tak kowmg bile ada manusia yg suke sgt mnyakiti hati ,prasaan dan mnganggu kehidupan org laen...?
bg aku PELIK la cz depa berperagai lagu tu..
isy.isy..isy...
bg aku depa jd cm tu ats sbb mereka mengalami tekanan jiwa atau ketidakan warasan akalan yg muncul tibe2...,TABIAT/HOBI
kurang kasih syg, tak taw apa kehendak dan keprluan dalam hidup serta yg paling penting ye insan2 sume..
TIDAK DAPAT MENGIMBANGI AKAL DAN HATI apabila membuat sesuatu tindakan...
 bagaimanalah agaknya kehidupan depa yg berperagai lagu tu?
menjadi persoalan ini..
kite ni hidup kat dunia nk mencari ketenangan hidup,keredhaan dari-NYA dan menjaga hubungan sesama manusia mahupun alam 
TETAPI..
mengapa masih wujud segelintir manusia yg berperangai begitu..?
isyy kne tukar kos camni...
cz nk mngkaji sifat dan tingkah laku manusia...
hihihihhi...
aku rasa sini jela palitan idea dancebisan pendapat aku..

HIDUP UNTUK MENCARI KEREDHAAN-NYA BUKAN MENCARI MUSUH SESAMA MANUSIA..
*peace*

-wasalam-